M. Kaschner
University of Bonn
5 Papers
25 Citations
M. Kaschner is an academic researcher from University of Bonn. The author has contributed to research in topics: Magnetic resonance neurography & Whole body imaging. The author has an hindex of 3, co-authored 5 publications.
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Papers
Evaluation of dual-source parallel RF excitation for diffusion-weighted whole-body MR imaging with background body signal suppression at 3.0 T
Petra Mürtz,M. Kaschner,Frank Träber,Guido M. Kukuk,Sarah M. Büdenbender,Dirk Skowasch,Jürgen Gieseke,Jürgen Gieseke,Hans H. Schild,Winfried A. Willinek +9 more
TL;DR: Dual-source parallel RF excitation improved image quality of DWIBS at 3.0 T with respect to signal homogeneity and fat suppression, reduced scan time by approximately one-third, and did not influence the measured ADC values.
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Bronchitis plastica mit chylösen Bronchialausgüssen
Abstract: Die Bronchitis plastica, auch bekannt unter den Begriffen Bronchitis fibrinosa und Bronchitis pseudomembranosa, ist durch Entstehung von ausgedehnten viskösen Bronchialausgüssen charakterisiert. Häufig besteht eine Assoziation zu hypersekretorischen Erkrankungen wie dem Asthma, der Mukoviszidose, viralen und bakteriellen Atemwegsinfekten, kardialen Erkrankungen und pathologischen Veränderungen des Lymphsystems. Bei der kardialen Genese wird ein erhöhter pulmonalvenöser Druck als Ursache für die Brochialausgüsse vermutet. Hier wurde am häufigsten ein Zusammenhang mit der Korrektur zyanotischer kongenitaler Herzerkrankungen bei Kindern, neben der Pericarditis constrictiva, Mitralinsuffizienz und hämodynamisch wirksamen Perikardergüssen beobachtet. Zu den Erkrankungen des Lymphsystems zählen die kongenitale Lymphangiektasie, gekennzeichnet durch eine pathologische Dilatation der Lymphwege und die Lymphangiomatose mit abnormer Proliferation von Lymphgefäßen. Bei beiden Erkrankungen kommt es zu einem Rückstau in
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Diffusion-weighted Whole-body MRI at 3 Tesla for the Detection and Discrimination of Pulmonary Tumors
Petra Mürtz,M. Kaschner,Brigitte Hinterthaner,Birgit Simon,Hojjat Ahmadzadehfar,Dirk Skowasch,Hans H. Schild,Winfried Willinek,GM Kukuk,Ommega Internationals +9 more
- 19 Apr 2017
TL;DR: DWIBS at 3.0 T is appropriate for lesion detection and characterization and ADC analysis is superior to signal intensity ratio determination with respect to repeatability, and an analysis of perfusion influences provides additional information.
Diffusion-weighted whole-body MRI with background body signal suppression: technical improvements at 3.0 T.
Petra Mürtz,M. Kaschner,Frank Träber,Guido M. Kukuk,Dirk Skowasch,Jürgen Gieseke,Jürgen Gieseke,Hans H. Schild,Winfried A. Willinek +8 more
TL;DR: To improve image quality of diffusion‐weighted body magnetic resonance imaging (MRI) with background body signal suppression (DWIBS) at 3.0 T, a diffusion-weighted magnetic resonance machine is used.
Diffusion-weighted MR neurography of the brachial and lumbosacral plexus: 3.0 T versus 1.5 T imaging
Petra Mürtz,M. Kaschner,A. Lakghomi,Jürgen Gieseke,Jürgen Gieseke,Winfried A. Willinek,H. H. Schild,Daniel Thomas +7 more
TL;DR: Compared intraindividually the nerve conspicuity of the brachial and lumbosacral plexus on diffusion-weighted (DW) MR neurography (MRN) at two different field strengths, DW MRN imaging at 3.0 T compared to 1.5 T is superior for lumbo-brachial plexi, but not for brachia, while MRN inversion recovery fat suppression is superior.